املاک

قوانین جدید اخذ شهروندی ترکیه با 400 هزار دلار

آخرین قوانین اخذ شهروندی ترکیه 2023 با 400 هزار دلار

برای مهاجرت و اخذ شهروندی ترکیه 2023 راه های بسیاری وجود دارد . یکی از این را ها اخذ اقامت موقت از طریق خرید ملک در ترکیه یا خرید آپارتمان در ترکیه و تمدید سالانه اقامت ترکیه است که پس از تمدید مدت مشخصی تحت شرایط تعریف شده ، تبدیل به اقامت دائم خواهد شد .

اما اگر پاسپورت کشور ترکیه و یا شهروندی ترکیه ( Vatandaş ) را میخواهید ، طبق قوانین بروز شده اخذ شهروندی ترکیه در 12 می 2022 که در روزنامه رسمی این کشور منتشر شده ، میتوانید از طریق سرمایه گذاری 400 هزار دلاری در بخش املاک و مستغلات ترکیه ، شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کنید .

بر اساس اصلاح قانون اعطای شهروندی ترکیه ، شرایط لازم برای کسب حق شهروندی ترکیه برای اتباع خارجی تسهیل شده است و بر این مبنا ، حداقل بهای خرید ملک در ترکیه و مستغلات در راستای اخذ حق تابعیت کشور از سطح 250 هزار دلار به 400 هزار دلار افزایش پیدا کرده است .

به عبارت دیگر بنابر اصلاحیه جدید ، به اتباع خارجی که اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه به صورت غیر منقول و ملکی با مبلغ 400 هزار دلار و یا معادل آن به واحد پول کشور ترکیه ( لیر ) کنند ، حق شهروندی ( Vatandaş ) اعطا می شود .

مزایای اخذ پاسپورت کشور ترکیه

پاسپورت ترکیه اعتبارات و ارزش ویژه خود را دارد که از مهمترین آن سفر به ۱۱۵ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا می باشد . در بین رتبه بندی جهانی ، پاسپورت کشور ترکیه در رتبه ۳۹ قرار دارد که رتبه ای بسیار خوب بشمار می آید .

مراحل و شرایط اخذ حق شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک

در امر اخذ شهروندی کشور ترکیه با خرید ملک و مستغلات و سرمایه گذاری باید با آگاهی کامل از مراحل قانونی و رعایت بند به بند آن پیش بروید چرا که تمامی مراحل حساس بوده و با کوچکترین اشتباه ممکن است پروسه تعریف شده ۳ ماهه را بسیار طولانی و پیچیده تر و حتی غیرممکن سازد !

توصیه ما کمک گرفتن از متخصصین و مشاوره با کارشناسان معتبر و با سابقه در این امر است ، چرا که یک تیم کارگذار حرفه ای میتواند کمک بسزایی در پیشبرد روند اخذ شهروندی کشور ترکیه داشته باشد .

اولین مسئله ای که باید بدانید این است که مراحل خرید ملک در استانبول با هدف اخذ اقامت دائم با خرید ملک در ترکیه وسرمایه گذاری در بخش املاک با هدف اخذ حق شهروندی کشور ترکیه کاملا متفاوت بوده و دو مقوله جدا از هم میباشند .

اگر هدف شما صرفا اخذ اقامت ترکیه برای خود و خانوادتان می باشد نیازی به سرمایه گذاری 400 هزار دلاری ندارید و با مبالغ کمتر از این نیز میتواند ملک مورد نظر را خریداری کرده و از مزایای اخذ اقامت ترکیه بهره مند شوید ، که در این صورت نیازی به طی کردن پروسه اخذ شهروندی نبوده و صرفا بعد از خرید و انتقال سند از شرکت بین المللی کاسپین استانبول ، کارشناسان مجموعه مراحل اخذ اقامت شما و خانوادتان را انجام خواهد داد .
اما اگر با استناد به قانون حق شهروندی از طریق سرمایه گذاری در بخش ملک و مستغلات ترکیه به دنبال اخذ پاسپورت و شهروندی کشور ترکیه هستید قبل از اقدام به خرید ملک باید از تمامی مراحل آگاهی داشته و پس از طی کردن پروسه های اداری و اخذ تاییدیه ها و مجوز های لازم ملک مورد نظرتان را خریداری کرده و سپس مراحل بعدی را انجام دهید .

اگر بخواهیم خلاصه ای از مراحلی که باید به ترتیب برای اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری با 400 هزار دلار از طریق خرید ملک و مستغلات طی کنید نام ببریم ، اولین مرحله آن مراجعه به اداره ثبت احوال ( Noter ) جهت ثبت درخواست برای اعلام شروع روند اخذ شهروندی میباشد و در ادامه باید مراحل زیر را بگذرانید :

🔘 مراجعه به Bankacılık Düzenleme ve Denetleme BDDK ( Kurumu ) که از مهمترین و حساس ترین بخش های مراحل اخذ شهروندی می باشد .

🔘 اخذ تاییدیه SPK ( Sermaye Pıyasası Kurulu ) و طی مراحل اداری که قطعا باید با کمک کارشناس و وکیل حقوقی شرکت که آشنا به امور املاک و سرمایه گذاری های خارجی می باشد انجام پذیرد .

⚠️ نکته بسیار مهم این میباشد که شما باید قبل از انتقال پول به ترکیه و انجام هرگونه اقدامی جهت معامله ، میبایست تاییدات لازم را از ادارات فوق دریافت کنید .

🔘 مراجه به اداره GOC برای اخذ اقامت موقت و افتتاح حساب بین المللی . شما میبایست اقامت موقت کشور ترکیه را دریافت کنید تا برای اقامت ترکیه مشکلی نداشته باشید . همانطور که میدانید بدون اخذ اقامت موقت بیش از ۸۹ روز نمیتوانید در کشور ترکیه بمانید . همچنین برای انتقال پول به سازنده و یا مالک ملک باید حساب بین المللی داشته باشید تا تمام جزییات نتقال پول در رسید انتقال وجه بانکی شما ثبت شود .

🔘 مراجعه به اداره TAPU ( سند ) و بررسی سند ملک شما که با نرخ لحظه ای دلار در ترکیه محاسبه خواهد شد .

🔘 مراجعه به اداره ثبت احوال ترکیه و ثبت تمامی مدارک و انتقال آن به آنکارا که بعد از آن پروسه دو ماهه اداری آغاز شده ( شما در این مراحل نقشی نخواهید داشت ) و بعد دو الی سه ماه پاسپورت کشور ترکیه برای شما ارسال خواهد شد .

⚠️ نکته بسیار مهم این میباشد که شما تا ۳ سال حق فروش ملکتان را ندارید اما درباره اجاره ملکتان صاحب اختیار میباشید .

⛔ توجه داشته باشید که تمامی مراحل قوانین جدید اخذ حق شهروندی ترکیه به جهت پیچیدگی و ، بسیار حساس بوده و با کوچکترین اشتباه ممکن است پروسه ۳ ماهه اخذ شهروندی را بسیار طولانی و یا حتی غیر ممکن سازد ! برای اطمینان از درستی مراحل طی شده و ضمانت از دریافت حق شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه حتما از کارگذاری های ثبت شده و معتبر کشور ترکیه کمک بگیرید .

☎️شماره تماس جهت مشاوره با کارشناسان

admin

مشاهده نظرات

اشتراک گذاری
منتشر شده توسط
admin

آخرین نوشته ها

تاریخچه ترکیه: از تأسیس جمهوری تا تعامل با فرهنگ‌های غربی

تاسیس ترکیه 1923 در سال 1923 میلادی، جمهوری ترکیه توسط مصطفی کمال اتاتورک تأسیس شد…

2 روز پیش

ولنتاین در ترکیه – هدیه ولنتاین در ترکیه

تاریخ ولنتاین یا روز ولنتاین هر ساله در ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن ماه خورشیدی) بوده…

2 ماه پیش

پیست اسکی ساریکامیش ترکیه – ساری کامیش کایاک مرکزی

اگر به دنبال یک تجربه اسکی به یادماندنی در ترکیه هستید، ساری کامیش کایاک مرکزی…

2 ماه پیش

آشنایی با جنگل های ترکیه

جنگل های کشور ترکیه ترکیه یک کشور با مناطق متنوع آب و هوایی است پس…

6 ماه پیش

راه های مهاجرت به قبرس 2023

مهاجرت به قبرس 2023 مهاجرت به قبرس برای ایرانیان یک گزینه خوب به حساب می…

12 ماه پیش

روش های مهاجرت به پرتغال چیست؟

بررسی مهاجرت به پرتغال 2023 مهاجرت به پرتغال برای هر شخص با نفر دیگر تفاوت…

12 ماه پیش