مهاجرت به ترکیه راه های زیادی دارد و با توجه به شرایط خود و توانایی هایتان میتوانید میتوانید از یکی از روشهای زیر برای مهاجرت به ترکیه استفاده کنید، در این مسیر ما همیشه در کنارتان هستیم

اقامت توریستی

این نوع اقامت جهت نیاز توریستها و مسافرانی که موقتا در ترکیه حضور خواهند داشت تصویب شده و با این نوع ویزا، شما اجازه کار در ترکیه را نخواهید داشت اما با توجه به زمان اقامت صادره(۳ ماه تا ۲ سال) شما میتوانید در ترکیه زندگی کنید و در ادامه آنرا تمدید کنید.

اقامت توریستی ترکیه

اقامت کاری

شرط لازم و کافی برای اینکه شما بتوانید اقامت ترکیه را از طریق کار در ترکیه بدست آورید این است که یک شرکت ترکیه ای شما را بعنوان پرسنل بپذیرد برای کسب این نوع اقامت، شما باید تخصص ویژه ای برخوردار باشید و در زمان درخواست شرکت ترکیه ای به همکاری با شما، طبق آمار وزارت کار و رفاه ترکیه، نباید شخصی که پاسپورت ترکیه را دارد با تخصص شما بیکار باشد .کار در ترکیه

با ملاحظه نکته فوق و وضعیت کار در ترکیه و شرایط خاص ایرانیان می توان این گونه اعلام نمود که در حال حاضر شانس یافت کار در کشور ترکیه برای فرد ایرانی بسیار کم است.

اقامت تحصیلی

این نوع اقامت نیز موقت بوده و فقط در طی سالهای تحصیلی تمدید میگردد و پس از اتمام تحصیل در ترکیه قابل تمدید نیست!!
مراحل گرفتن این نوع اقامت:
اخذ پذیرش از یکی از دانشگاههای ترکیه
شرکت در آزمون مورد درخواست دانشگاه از قبیل YÖS، GRE ,TOMER, ALES, TOEFL, IELTS ، SAT
دریافت اقامت دانشجوئی ترکیه با اعتبار یکساله (قابل تمدید)تحصیل در ترکیه

اقامت تحصیلی ترکیه

اقامت دائم از طریق خرید ملک

خرید خانه در ترکیه کار نسبتا آسانی است. افرادی که ملکی را در ترکیه خریداری کنند با تمدید اقامت یک ساله خود تا ۵ سال، می‌توانند برای اقامت دائم ترکیه اقدام کنند.

این نوع مهاجرت به ترکیه از یک جهت خوب است که نیاز به سرمایه زیاد برای تجارت یا سرمایه‌گذاری ندارد و افراد با خرید ملک هم اقامت دائم را دریافت می‌کنند و هم با افزایش خوب قیمت ملکشان روبه‌رو خواهند شد.

اقامت دائم با خرید ملک در ترکیه

تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک

در قانون کشور ترکیه امکان اخد شهروندی از طریق خرید ملک وجود دارد اما فقط در شرایط خاصی که ارزش ملک عددی معادل 400000 دلار باشد این اتفاق رقم خواهد خورد.

متاسفانه در سالهای گذشته تفسیر غلط این قانون باعث کلاهبرداری ها و زیان های مالی گسترده ای برای ایرانیان گردیده است.

اقامت و تابعیت از طریق ثبت شرکت و کار آفرینی

با ثبت شرکت در ترکیه و فعال نشان دادن شرکت در ۵ سال در کنار استخدام کادر ترک درآن و واریز بیمه و مالیات آن میتوانید شهروندی و در نهایت پس از ۸ سال پاسپورت کشور ترکیه را اخد نمایید.
در نظر داشته باشید فعال بودن شرکت در مدت ۵ سال برای تمدید اقامت کاری و اخذ شهروندی الزامی می باشد.

ثبت شرکت در ترکیه و راه اندازی کسب و کار

اخیرا دولت ترکیه سعی در جذب سرمایه با ارائه امتیازات به سرمایه گذار دارد از جمله ارائه تورکواز کارت یا همان گرین کارت ترکیه ۵ ساله به سرمایه گذار و خانواده ایشان .

مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج یکی از روش‌های دریافت اقامت هر کشور است.

برای مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج باید ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که فردی که با آن ازدواج می‌کنید، نباید خود پناهنده باشد، بلکه باید اقامت دائم ترکیه را داشته باشد.

نکته مهم دیگری که باید توجه کنید رسمی بودن ازدواج و داشتن مدارک معتبر است.

ازدواج در ترکیه

سوری بودن مدارک و ازدواج، پیگرد قانونی دارد. بعد از ۳ سال ازدواج و زندگی مشترک و تحقیقاتی که پلیس ترکیه برای اطلاع از صحت این ازدواج در طول این ۳ سال انجام می‌دهد، اقامت دائم ترکیه به شما تعلق می‌گیرد.

اخذ مجوزهای فیلمبرداری در ترکیه

در صورتی که قصد دارید پروژه‌ی فیلم تجاری یا مستند اجرا کنید، باید درخواست خود را به وزارت فرهنگ و ارشاد و گردشگری ترکیه ارسال کنید تا اجازه فیلمبرداری برای شما صادر گردد.

پشت صحنه فیلمبرداری در ترکیه

معرفی ترکیه

ترکیه کشوریست در جنوب شرقی اروپا و جنوب غربی آسیا و دو قاره مهم اروپا و آسیا را به هم متصل می‌کند.

در همسایگی گرجستان، ایران، بلغارستان، سوریه، ارمنستان، یونان و عراق قرار دارد. این کشور از سه طرف به دریا منتهی می‌شود که به دریای سیاه و اژه متصل است.

کشور ترکیه تقریبا با مساحتی نصف ایران جمعیت زیادی را در خود جای داده است. همچنین مردم بسیاری این کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنند و از لحاظ تحصیلات پزشکی هم بسیار مطرح است. این کشور کوهستانی و نسبتا پر باران ۷۷ میلیون جمعیت دارد.

پایتخت ترکیه آنکارا است و استانبول بزرگترین شهر آن است که این شهر تنها شهر دنیا است که در دو قاره واقع شده است. استانبول یکی از مهمترین شهرهای ترکیه و پیشرفته‌ترین شهر این کشور است.

استانبول پل بسفروس

مردم ترکیه اکثرا مسلمان هستند و بیشتر مسلمانان آن را سنی‌ها تشکیل می‌دهند و درصد کمی شیعه هم دارند و بقیه مردم آن مسیحی و درصد بسیار پایینی یهودی هستند.

شما برای ورود به این کشور نیاز به یک گذرنامه‌ی معتبر از کشور مبدا خود دارید. گذرنامه‌ی شما حداقل باید ۲۷۰ روز (۹ماه) اعتبار داشته باشد.شما برای ورود به ترکیه نیاز به ویزا ندارید و با پاسورت میتوانید ۹۰ روز (۳ماه) در ترکیه اسکان داشته باشید.

ترکیه از کشورهای مهم در تاریخ دنیا به حساب می‌آید و در حقیقت همان حکومت عثمانی سابق است که به ترکی استانبولی صحبت می کنند و به لاتین می‌نویسند.

از شهرهای مهم ترکیه می‌توان به ازمیر، قونیه، کمر و کوش آداسی اشاره کرد که از لحاظ تاریخ و فرهنگ، بسیار غنی است و سالانه توریست بسیار زیادی برای بازدید از مناطق تاریخی و آشنایی با فرهنگ غنی و اصیل این مردم به ترکیه سفر می‌کنند.

از جاذبه های توریستی ترکیه می توان به مناطق زیبای ییلاقی، سواحل دریای سیاه و اژه، کشتیرانی بی‌نظیر، وجود انواع مختلف پرندگان و گونه‌های گیاهی و جانوری و آب‌درمانی اشاره کرد.

ترکیه در جذب توریست بسیار موفق بوده و هر سال در این زمینه رو به پیشرفت است.

استانبول ترکیه

ترکیه از جمله کشورهایی است که اقتصاد بسیار خوبی دارد. نزدیکی به دریا و استفاده تجاری از طریق دریا و کشتیرانی باعث شده واردات و صادرات و تجارت از مهم ‌ترین منابع درآمد مردم ترکیه باشد و همین امر بسیار در اقتصاد آن تاثیر مثبت دارد. واحد پول ترکیه، لیر است.

ترکیه همچنین در کشاورزی بسیار موفق بوده و از مهمترین کشورهای دنیا در کشاورزی محصوب می شود.

در ترکیه سه دسته دانشگاه وجود دارد، دولتی، نیمه خصوصی و خصوصی. دانشگاه‌های دولتی رایگان بوده و از طریق دولت پوشش داده می‌شوند. دانشگاه‌های نیمه خصوصی هزینه‌های متوسطی را دریافت می‌کنند وتا حدودی هم از طرف دولت حمایت می‌شوند.

دانشگاه‌های خصوصی هزینه‌های بالایی دارند و تمام هزینه بر عهده خود دانشجو است. رشته‌های پزشکی، هنر، تاریخ، معماری از جمله رشته‌های پرطرفدار در دانشگاه‌های ترکیه است.

مزایای مهاجرت به ترکیه برای ایرانیان

ترکیه به لحاظ فرهنگی و فاصله و هزینه به ایران نزدیک بوده و همین امر باعث شده تا افرادی که در ایران زندگی کرده‌اند، مهاجرت به ترکیه را نسبت به دیگر کشورها ترجیح دهند و از کشورهای مورد علاقه بسیاری از ایرانیان جهت مسافرت و مهاجرت شده است. برای ایرانیان در ترکیه امکان تحصیل یا کار در نزدیکی ایران فراهم است.

admin

مشاهده نظرات

  • It's very simple to find out any matter on net
    as compared to books, as I found this paragraph at this site.

اشتراک گذاری
منتشر شده توسط
admin

آخرین نوشته ها

انواع روشهای مهاجرت

روشهای مهاجرت مهاجرت یک پدیده‌ی جهانی است که در طول تاریخ انسانیت همواره وجود داشته…

3 ماه پیش

زیباترین کلیسا های کشور ترکیه

تاریخ کلیسا در کشور ترکیه تاریخچه حضور کلیساها در کشور ترکیه بسیار پیچیده و متنوع…

3 ماه پیش

جزیره های معروف ترکیه

جزایر زیبا در کشور ترکیه ترکیه یک کشور وسیع با سواحل طولانی در دریای مرمره،…

3 ماه پیش

سرمایه گذاری در بورس ترکیه

بورس ترکیه و سرمایه گذاری بورس ترکیه یکی از بازارهای مالی پررونق در منطقه خاورمیانه…

3 ماه پیش

تاریخچه ترکیه از دوره بیزانس تا معاصر

ترکیه، یکی از کشورهای مهم و تاریخی در خاورمیانه است که دارای یک تاریخچه غنی…

3 ماه پیش

واردات و صادرات ترکیه، بازرگانی ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که در زمینه بازرگانی و تجارت جهانی نقش مهمی دارد.…

3 ماه پیش